5 redenen waarom een personal branding sessie je business een boost geeft.

Personal branding photography betekent dat jij jezelf als merk in jouw markt positioneert.
Je bent een uniek en authentiek persoon en dat wil je ook graag aan jouw klant of doelgroep laten zien,
Je hebt veel talenten, ervaringen en de mooiste kwaliteiten en die maak je zichtbaar om zo jezelf te onderscheiden als merk en als persoon.
Mooi mens en prachtige ondernemer, laat zien wie je bent, waar je voor staat, waar je goed in bent, waar jij in gespecialiseerd bent en wat jij voor iemand kan betekenen. En dat is echt heel veel!

En het woord personal zegt het al: JIJ bent de hoofdrolspeler. Samen creëren we authentieke beelden die helemaal uniek zijn voor jou en je bedrijf en vertellen jouw verhaal.
Samen gaan we aan jouw klant laten zien wie je bent, met wie je werkt, wat je maakt en wat je doet.
Het creëert een persoonlijke connectie en dat is wat je klant graag wil zien en voelen. Wie ben je en wat doe je?

Ook ik sta regelmatig even aan de andere kant van de camera

Content met beelden wordt gemiddeld 94% meer gezien.
90% van de informatie die naar de hersenen wordt gestuurd is visueel.  Mensen onthouden 80% van wat ze zien. 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen.

Lees dit nog maar eens en laat het op je inwerken. 80% van wat je ziet onthou je ook, dus ook jouw klanten als ze jouw foto’s zien.

Het is best spannend zo voor de camera, dat snap ik helemaal

Als fotograaf met bergen ervaring ken ik ondertussen aardig wat trucjes om je op een ongedwongen en enigszins ontspannen manier vast te leggen op de gevoelige plaat.
En bedenk ook meteen, de fotograaf zelf staat ook liever achter de camera dan ervoor, maar ook ik moet er regelmatig aan geloven en boek dan een personal branding shoot.
Je voelt je vaak heel kwetsbaar zo voor de camera en op beeld maar vergeet niet, het hebben van persoonlijke beelden is een ongelooflijke aanwinst voor je bedrijf.
Of het nu gaat om het plaatsen van een foto voor op Instagram met waardevolle content of om het bereiken van jouw ideale klant in je e-maillijst.
Er zijn legio mogelijkheden om de foto’s te gebruiken en goed in te zetten voor je marketing.

5 redenen waarom je toch die personal branding sessie moet boeken

  • 1 Maak van je website een eye-catcher met prachtige professionele foto’s

    Het schijnt dat we binnen 3 seconden bepalen of we verder willen kijken op een website of dat we de website wegklikken.
    Dus zorg voor die wauw factor op je home pagina met de allerbeste beelden die echt bij je horen.
    Dit betekent ook dat een potentiële klant in een erg korte tijd een beslissing maakt over jou en je bedrijf zonder dat ze je hebben gesproken.
    Ons brein verwerkt visuele informatie 60.000 keer sneller dan tekst.

    Wanneer je website is gepersonaliseerd met foto’s, zal je ideale klant eerder het gevoel hebben dat zij met een echt iemand te maken heeft.
    En als je samenhangende beelden hebt die bij elkaar horen, creëer je ook een bepaalde sfeer die onderdeel zijn van jouw brand.
  • 2 Altijd unieke eigen foto’s op social media

    Geen eindeloze zoektocht meer naar de juiste afbeeldingen!
    En vooral géén stockfoto’s!
    Met jouw persoonlijke beeldbank zorg jij ervoor dat je altijd het allerbeste beeld hebt om te plaatsen bij een bericht op Facebook, LinkedIn, Instagram en andere sociale media.
    En nogmaals om in je oren te knopen: content met foto’s wordt gemiddeld 94% meer gezien, 90% van de informatie die naar de hersenen wordt gestuurd is visueel.
    Bovendien trekt een knallende foto van jou en/of je gave product of dienst de aandacht van jouw klant, waarna ze verder kijken en jouw verhaal gaan lezen.
    Je ontvangt meer dan genoeg beelden om maanden vooruit te plannen met je posts.
  • 3 Schrijf je ook artikelen? De betrokkenheid bij jouw (blog)artikel wordt groter en je bent meteen online beter vindbaar

    Een blogartikel wordt een stuk aantrekkelijk door goed gebruik te maken van relevante eigen foto’s.
    Je kunt waarschijnlijk erg veel en heel enthousiast vertellen over jouw bedrijf of vak. Zodra je in je artikel tekst afwisselt met mooie beelden dan blijft het voor de lezer ook leuk.
    Het inzetten van foto’s trekt de aandacht van je ideale klant en tegelijkertijd gaat het beeldgebruik ook je online vindbaarheid vergroten.
  • 4 Hallo Sales!

    Aankopen zijn vaak meer een emotioneel dan een praktisch besluit. Aangezien ik een vrouw ben die regelmatig wat online koopt, kan ik dat volledig beamen.
    Afbeeldingen kunnen een emotionele reactie losmaken – denk maar eens aan een eerste indruk, gut feelings of liefde op het eerste gezicht. Jouw afbeeldingen gaan dat allemaal benadrukken.
    Gebruik daarom foto’s op al je pagina’s! Ben betrokken bij je klant en reageer ook altijd zo snel mogelijk op reacties van je foto’s.
  • 5 Vergeet me niet

    Herhaling, herhaling, herhaling. De kracht van herhaling.
    Hoe vaker je in beeld bent hoe beter en gaan mensen je niet meer vergeten.
    Je vergeet namelijk zelden een gezicht. Je vergeet een naam, je vergeet welk bedrijf het ook alweer was, maar nooit een gezicht.
    En bij dat gezicht komt dan ook weer het gesprek wat je had met die persoon en gaan ze wellicht wel bellen voor een afspraak.

    Mooi mens, laat jezelf en je bedrijf zien!

Nieuwsgierig geworden wat een personal branding sessie voor jouw bedrijf kan betekenen?
Op deze pagina laat ik je trots een kleine collectie beelden zien van bedrijven die je al voor gingen.

En wil je meteen meer informatie over de werkwijze en prijzen, dat leg ik hier graag aan je uit.

Aangenaam,

Ik ben Imca van de Weem.
Vind je het leuk om mijn verhalen als eerste te lezen? Schrijf je dan nu in en ik stuur je regelmatig nieuwe verhalen. Je mailbox zal niet ontploffen van de hoeveelheid berichten, ik beloof je het leuk te houden.